Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zoek Magieboeken - lees uitleg - geschreven vanuit de slechte kant. Wat zijn goede boeken?

Magische boeken bedoel ik dus mee:

Fantasy boeken waarin magie centraal staat. Dus zoiets als Harry Potter. Dan alleen boeken die bijvoorbeeld vanuit Voldemort geschreven zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
935

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik weet niet of je ook in het Engels leest? Ze waren moeilijk te vinden, maar heb toch wat tips:

Jaqueline Carey - The Sundering (twee delen, Banewreaker en Godslayer) zijn een soort hervertelling van Lord of the Rings, maar dan vanuit het perspectief van het kwade.

Michael Moorcock- Storm over Tanelorn
Elric van Melniboné, Prins der Ruïnen, de laatste heerser van een stervend ras, was een zwerver geworden. Hij, drager van het Zwarte Zwaard, Stormbrenger, verrader en moordenaar van zijn eigen ras, deze roodogige albino wordt gehaat en gevreesd in de landen van de Jonge Koninkrijken...
En nu is Elric van Melniboné op zoek naar Theleb K'aarna, de zwarte magiër. Zijn doel: wraak!

The Chronicles of Malus Darkblade (volume 1 en 2) zijn gebaseerd op het spel Warhammer. Darkelves zijn de hoofdpersonen, en de boeken zijn blijkbaar vooral bloederig.

Toegevoegd na 1 uur:
Glen Cook - Chronicles of the Black Company

En dit is wel geen fantasy, maar de Dexter-serie (zowel de boeken als de tv-serie) zijn geniaal!

Toegevoegd na 1 uur:
En natuurlijk (schaam me dat ik er nu pas aan denk) Artemis Fowl van Eoin Colfer!
Artemis Fowl is wel niet überslecht, maar wel een jonge meestercrimineel. Hij wil per sé het fortuin van zijn familie terugwinnen en gaat daar behoorlijk ver voor. Deze boeken (er zijn er nu 7, deel 8 komt in augustus in het Engels uit) lijken ook wel een beetje op Harry Potter, zijn minder heftig en moeilijk dan de meeste van mijn andere voorbeelden.

www.artemisfowl.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Engels is moeilijk voor me, maar wel het proberen waard :).. Dank!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het vervelende met fantasy.. Op een of andere manier is daar in Nederland te weinig markt voor, dus heel veel is niet vanuit het Engels vertaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ja, Michael Moorcock en Eion Colfer zijn allebei wel vertaald naar het nederlands, staat misschien niet helemaal helder in mijn lap tekst.. ;)

Andere antwoorden (3)

als je bij bol.com harry potter intoetst en dan op één van de boeken klikt staan rechts andere boeken die ook met magie te maken hebben. succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeilijke vraag.
Ik kan er zo geen bedenken, de meeste boeken gaan er toch vanuit dat het goede overwint, en een boek schrijven waarin de hoofdpersoon ten onder gaat wordt niet zo snel gedaan. Ik zal er toch eens op letten als ik op de bieb kom, maar ik denk dat ze er niet zijn
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
De avonturen van Thomas Covenant de Ongelovige (the Chronicles of Thomas Covenant the Unbeliever) van Steven M. Donaldson zijn wel redelijk 'evil', Thomas Covenant is een anti-held die constant probeert om van z'n helden-status af te komen. Uiteindelijk is het toch wel weer de bedoeling dat het goede overwint, dus helemaal jouw ding is het niet.

Ik vind de boeken verschrikkelijk, maar er zijn heel veel mensen die ze prachtig vinden. Voordeel: er zijn 2 series van 3 boeken van, dus voorlopig ben je niet uitgelezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding