Kan je ergens je tekst laten nalezen door mensen die er verstand van hebben?

Ik heb een verhaal moeten schrijven voor school, ik zou het graag laten nalezen door iemand die ik iet ken, die zal objectiever zijn dan mensen die ik ken, is er ergens een site waar je iemand je tekst kan laten nalezen?

Toegevoegd na 26 minuten:
Ik vraag het liever niet aan iemand die ik ken, die zeggen dat het goed is zelf als het dat niet is

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een site weet ik zo gauw niet, wat je wel kan doen is gewoon aan je ouders vragen of zij nog wat hebben op te merken. Als je dat vervelend vindt, of je niet zit te wachten of een hele preek, spreek dan af met een klasgenoot dat jullie elkaars verhaal doorlezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je ouders zijn misschien niet de beste keuze, omdat die de dingen die jij doet al snel heel goed vinden. Of je moet ze van tevoren heel duidelijk vertellen dat ze kritisch moeten zijn.
Probeer het eens bij een leraar Nederlands (niet degene die er een punt voor moet geven) of een familielid met gevoel voor taal. Toegevoegd na 1 minuut:
'Echte' schrijvers doen dat onderling ook voor elkaar, maar die zitten niet te wachten op hele horden scholieren waar ze de verhalen van moeten bekijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou je vraag op een forum op internet kunnen zetten; bijvoorbeeld een taalforum.
Ik ken alleen deze; maar daar komen niet zo heel veel bezoekers:
http://onzetaal.nl/forums Eventueel kun je het hier ook proberen, je weet maar nooit of daar iemand kijkt die "verstand" heeft van teksten schrijven:
http://forum.viva.nl/forum/Werk_Studie/list_topics/2
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wil je echte serieuze feedback ? Dan mag je het me wel mailen, kijk ik er even naar. Stuur in dat geval maar even een PBtje. Gaat het puur om de spelling en grammatica, of ook inhoudelijk ?

Het beste antwoord

Er zijn tal van bureaus die teksten nalezen, maar dat is dan natuurlijk tegen betaling, google maar eens op 'teksten redigeren'. Wellicht heb je iets aan bijgevoegde bron, waar een aantal algemene richtlijnen worden gegeven waar je je tekst aan kan toetsen. Of anders aan een mede-scholier vragen die je minder goed kent om elkaars teksten te lezen. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik neem aan dat er meerdere docenten van het betreffende vak op je school rondlopen? Als dit het geval is kun je een andere docent van dat vak je tekst laten nalezen. Meestal doen ze dit met plezier, want ze zijn er leraar om geworden om leerlingen iets bij te brengen.

Succes!