dan moet je gewoon op twitter zetten dat er een nieuw boek is ofzo, dan zien mensen dat en als ze het leukvinden kopen ze de boeken vast wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is geen zinnig woord over te zeggen.

Als je een "boeken-lezen Hyves" hebt, dan zullen de mensen die daar lid van zijn wel allemaal van lezen houden.
Maar de mensen die toch niet lezen, worden niet eens lid.
En de mensen die wel lid zijn, gaan misschien trouw naar de bibliotheek.

Zelfde geldt voor Facebook.
Mensen zoeken dingen op waar ze in geinteresseerd zijn.
Andersom komt veel minder voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Social media is echt een trend om marketing te verspreiden. Heb je een nieuw product of bedrijf zijn de social media DE manier om reclame te verspreiden.

Bedrijven zijn tegenwoordig naarstig op zoek naar manieren om social media te betrekken in de marketingsplannen, je telt gewoon niet meer mee als je niet via social media meedoet.

Je zou dus inderdaad met een social media campagne ervoor kunnen zorgen dat meer mensen boeken kopen.
Of het echt gelijk tot verhoogde statistieken leidt weet ik niet, maar je campagne gaat gelijk de hele wereld over en dat is de eerste stap.
Dit komt omdat social media meespelen in virale marketing. Vrienden verspreiden reclame zonder erbij na te denken en dit werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op sociale netwerk, meer mensen, dus meer kans op succesvol reclame! Kost klein beetje wat, en word zeker door miljoenen mensen gelezen, en aantal koopt dat boek zeker! Internet staat vol met reclames, en het is succesvol, maar het is hoe je het aanpakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met social media kun je zeker meer lezers voor je boek interesseren. Belangrijk is dan wel dat je planmatig te werk gaat. 'Zomaar' wat roepen op twitter zal weinig zin hebben. Op basis van het thema van je boek of je genre, kun je een keuze maken uit de verschillende social media.
Op je LinkedIn profiel kun je aangeven dat je schrijft en waarover je schrijft, je kunt publicaties aan je profiel koppelen en je kunt op relevante groepen melden dat jij een bepaald boek hebt geschreven.

Is je boek non-fictie dan kun je over jouw onderwerp een blog starten en naar de artikelen op dat blog kun je verwijzen via twitter, Facebook en Hyves. Bedenk je wel dat het merendeel van de twitter gebruikers onder de 35 is en dat er 'maar' 418.000 mensen echt actief zijn op twitter.

Facebook (en Hyves) zijn veel beeldender en daar kun je ook directer filmpjes, foto's en artikelen delen met potentiële fans. Als auteur kun je naast je persoonlijke profiel ook een auteurspagina aanmaken of een pagina of groep die relevant is voor het thema van je boek.

En vergeet YouTube niet. Het is de tweede zoekmachine ter wereld. Een filmpje daar met de juiste zoektermen in de labels, kan ervoor zorgen dat jij en je boek sneller gevonden worden in Google en een filmpje maken voor/over je boek hoeft niet heel ingewikkeld te zijn.

Maar de inzet van social media kost veel tijd en een lange adem wil het echt effectief zijn, dus het advies is om al te beginnen voor je boek echt af is ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er veel over wordt gesproken raken er meer mensen geïnteresseerd in. Als mensen ergens in geïnteresseerd raken hebben ze sneller de neiging om het te kopen. Ik zou dus zeggen van wel.