Een type is: Een statische roman- of toneelfiguur met vaste onveranderlijke kenmerken zonder psychologische complexiteit. Een type is een vrij eendimensionaal karakter (Engelse term flat character), dat geen ontwikkeling kent en voor altijd vastgelegde eigenschappen heeft (bv. de gierigaard, de zorgzame moeder). Een karakter is: meer driedimensionaal (levensechter) personage. In het Engels round character.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je hebt een bepaald type. Dat is een algemene beschrijving van een persoon die je in een hokje kan plaatsen (de jonge, snelle, oppervlakkige yup)

Het karakter gaat veel dieper. Dat is uniek voor deze persoon.

Toegevoegd na 33 seconden:
het type zegt dus niet zo heel veel over hoe deze persoon echt is.