ik heb een boek geschreven, nu wil ik het goed leesbaar laten maken, maar vraag me af hoeveel euro ik er dan aan kwijt ben per uur

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat het ervan afhangt door wie je dat wil laten doen. Als je het door een professional wil laten doen, dan is het misschien het beste om het aan die persoon te vragen. Maar misschien kun het ook doen door het samen met een aantal vrienden eens goed door te lezen.
Dit scheelt je denk ik heel wat geld. Maar blijf bij je eigen verhaal en laat er dan niet tè veel aan sleutelen. Anders zou het jouw boek niet meer zijn.
Maar waarom zou je de gok niet nemen en het in de huidige "toestand" afgeven of opsturen naar een uitgeverij ofzo...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een goede textueel editor kost je snel tientallen euros per uur. Of.. Vaak een aantal cent per woord. Het is NIET goedkoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tarief per uur (reken trouwens op zeker 50 euro per uur voor een goede redactieronde) is niet interessant. De één doet vijf pagina's per uur, de ander twintig.

Vraag om een prijs per woord (aantal woorden in het oorspronkelijke document uiteraard), dan weet je precies waar je aan toe bent.

Ik rekende voor alleen tekstcorrectie (dat gaat minder ver dan redactie) overigens 1 cent per woord. Goedkoper is zeker te vinden, maar prijsvechters leveren vaak niet de beste kwaliteit. En waarom zou je betalen voor redactie als je het niet beter terugkrijgt dan wanneer je tante of je buurvrouw het gratis even hadden doorgelezen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plaats een oproep op clubvan100, dara helpen mensen elkaar vrijwillig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt ook een taalstudent vragen die er misschien punten voor kan krijgen voor school