Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dit boek geld waard?

Ik heb een boek, redevoering uit 1776. Het is in goede staat. ik kom er niet helemaal uit wie de schrijver (of beide) of ontvanger is. Maar de volgende twee namen staan hier in: Adriaan van Solingen en Hermanes Johanes Krom.

Wie heeft een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt er op dat iemand het gekregen heeft bij zijn af studeren. er staan inderdaad wel bijbelse teksten in. Maar ik geloof niet dat het echt een bijbel is. Er zit ook een soort lint aan vast wat de functie van boekenlegger heeft.
(denk ik)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja. Een boek uit die tijd is zowieso geld waard vanwege geschiedkundigheid & zeldzaamheid. Afhankelijk van de schrijver & het aantal nog bestaande exemplaren kan het een paar tientjes zijn, of honderden / duizenden euro's.

Zeker de moeite waard om eens bij een antiquair aan te kloppen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat het een unicaat is, dus een boek waar maar 1 exemplaar van is, misschien ter gelegenheid van iets bijzonders, een jubileum of iets dergelijks.
Ik zou er inderdaad mee naar een taxateur gaan die zich toelegt op drukwerk en boeken.
Ben wel benieuwd!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding