Wat is nu de functie van Tom Bombadil?

Over Tom Bombadil, uit Lord of the Rings, bestaan veel uiteenlopende theorieën. Welke theorie hang jij aan? Wat is dus de functie van Tom Bombadil?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Tom Bombadil heeft invloed op het verhaal, maar het verhaal heeft geen invloed op hem. Hij is onderdeel van het verhaal, maar toch ook weer niet. Hij was er voordat het verhaal begon en zal er zijn als het verhaal voorbij is. Ook al heeft de ring geen vat op hem, toch kan die niet bij hem, met al zijn invloed op zijn omgeving, achterblijven, het verhaal van de ring gaat door. Tom bombadil zing en vertelt.

Tom Bombadil is Tolkien zelf die aanwezig is in het verhaal en er toch ook buiten staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tolkien zei daar desgevraagd over dat sommige dingen beter een mysterie konden blijven, zelfs voor de bedenker ervan.
14 jaar geleden
Volgens mij is hij een soort boswachter of meer een ranger zoals ze dat in de VS kennen, of forester.