Omdat het taal met gebruik van plaatjes is.
13 jaar geleden
Omdat elk teken een woord betekend en niet zozeer een letter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ waard.
Het is een "taal, die door beelden wordt uitgedrukt".] In deze communicatie neemt een symbool of afbeelding de plaats in van een tekst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hiërogliefen betekent: heilige ingekraste tekens. Dit beeldschrift werd alleen gebruikt door de rijkste en machtigste mensen. Zij hielden de betekenis van de tekens geheim voor de gewone mensen. Die konden dan ook niet lezen en schrijven. De allervroegste Egyptische schrijfsels komen uit de tijd van 3000 voor Christus. Verhalen uit het oude Egypte vertellen wat de mensen toen zelf dachten. Zij geloofden dat één van hun goden het schrijven had uitgevonden. En die God had toen het hiërogliefenschrift aan de Egyptenaren geschonken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft vrij lang geduurd eer men Egyptische hiërogliefen kon lezen. Dit komt voornamelijk omdat men lang gezocht heeft naar een systeem waarbij de hiërogliefen woorden voorstelden. Uiteindelijk is gebleken dat deze beelden geen woorden weergeven maar klanken. Ze symboliseren dus eigenlijk lettergrepen.
Er zijn niet-Egyptische hierogliefen die inderdaad wel woorden voorstellen.