Uit welke eeuw zou dit schilderij komen?

Het is gemaakt op hout paneel. Als je goed kijkt zie je tevens dat Maria maar vier vingers heeft. Dus een goede schilder zal het niet zijn

Picture for question
6 maanden geleden
3.2K
Amadea
6 maanden geleden
Ze kan haar rechterduim toch ook naar binnen hebben gevouwen?
erotisi
6 maanden geleden
Dat kan natuurlijk, maar als dat zo is dan vind ik het wel vreemd geschilderd
tinus1969
6 maanden geleden
Er werd wel vreemder geschilderd.
BertvN
6 maanden geleden
Dat Maria maar vier vingers heeft, klopt niet. Haar wijsvinger zit onder het armpje van het kind, haar duim zit achter haar wijsvinger.

Antwoorden (1)

Dit is de 'Madonna del gran Duque'. Een schilderij van Raphael (officieel Raffaello Sanzio da Urbino), uit 1505.
Toegevoegd op 6 oktober 2023 13:41: bron
6 maanden geleden
erotisi
6 maanden geleden
Zou ook iets te zeggen zijn over datum replica?
tinus1969
6 maanden geleden
Waarom denk je dat je hier zit te kijken naar een replica?
erotisi
6 maanden geleden
Omdat deze in Nederland hangt
tinus1969
6 maanden geleden
Het is iig een getrouwe kopie. klachten over ‘niet goed geschilderd’ gaan dus terug op Raphael.
Waar hangt dit en heb je het zelf gezien?
erotisi
6 maanden geleden
Ja ik heb het zelf gezien bij mijn tante in de woonkamer
tinus1969
6 maanden geleden
En weet je tante er nog iets van? Dit is een kopie, kan 50 of 500 jaar oud zijn.
erotisi
6 maanden geleden
Zij heeft het van haar oom gekregen. Maar zou een leeftijdsindicatie adh de lijst mogelijk zijn?