Waarvoor wordt deze kwast gebruikt?

Hallo, Ik heb een nieuwe schilder set gekocht met 12 verschillende kwasten, maar deze (zie afbeelding) heb ik nog nooit gezien. Het heeft korte en langere haren. Waarvoor wordt het gebruikt?

Picture for question
een jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat wordt een kam-penseel genoemd. Deze wordt gebruikt voor alle fijne gescheiden lijnen. Dat is ideaal voor het schilderen van bijvoorbeeld vacht en grassen. Het penseel kan ook gebruikt worden om textuur en arcering toe te voegen. Zo wordt het maken van subtiele overgangen in waterpartijen en wolkenformaties een stuk eenvoudiger.
Amadea
een jaar geleden