op welke moderne liedjes kun je klassiek ballet dansen?

ik en mijn beste vriendin dansen op spitzen en we wouden komend schooljaar meedoen aan Whatsup (een "open podium " waar je je voor moet opgeven om je talent te laten zien) onze balletjuf gaat een dans maken voor ons en we mochten zelf een modern liedje uitzoeken . heeft iemand enig idee wat voor een liedje we kunnen kiezen hiervoor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (4)

Sia - Breathe Me ... veel van haar liedjes zijn hiervoor te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een moeilijke vrag want veel hangt af van de lengte van de dans en het tempo. Zelf denk ik direct aan Yesterday van de Beatles omdat het een gevoelig lied is met een mooie lijn en een begrijpelijk ritme. Maar misschien ben ik heel ouderwets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Somebody that I used to know" van Gotye lijkt mij bijzonder geschikt om op te dansen.
Amadea
11 jaar geleden
Het klinkt nogal klassiek, maar ik vind ze erg mooi. Liedjes van Yiruma zijn gespeelt op de piano en liedjes om in weg te zinken. Persoonlijk vind ik 'River flows in you' het mooist.

Toegevoegd na 4 minuten:
River flows in you is ook wel bekend uit twilight, maar ik denk dat hij niet modern genoeg is voor jullie. Toch zijn de liedjes misschien toch leuk om voor andere balletdansen te gebruiken. Ik heb een flinke tijd geleden ook op ballet gezeten en vind het soms ook nog leuk om er op te dansen :) Ik denk dat 'Man down' van Rihanna ook nog wel zou kunnen, maar dan wordt het wel een snelle dans.