heeft iemand een leuk idee?

ik heb vandaag een schildersezel en van die dingen gekregen maar wat zal ik eigenlijk schilderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil de min-kukel alsjeblieft buiten gaan spelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
allemaal een plus al is het maar om die minnetjes te compenseren

Het beste antwoord

Hi!

Om te voorkomen dat jouw eerste kunstwerk je demotiveert om je creatieve kant verder te ontplooien zou ik je aanraden de lat niet direct te hoog te leggen. Dat wil zeggen niet direct te beginnen met het kopiëren van de Mona Lisa of een zelfportret.

Ik zou starten met twee kleuren die je mooi vindt en deze met elkaar te mengen. Je kunt vanuit twee verschillende hoeken starten en de kleuren elkaar laten ontmoeten ergens op het papier. Zo ontstaat een mooi samenvloeiend geheel.

Als je zo bezig bent voel je misschien de behoefte om behalve die twee kleuren, meerdere kleuren toe te voegen en ook deze kleuren te integreren tot een spel van meerder kleuren en ontmoetingen.

Het kan goed zijn dat je nu de kleuren in beweging wil brengen en vanuit die beweging vormen ontstaan. Vanuit die vormen kun je mogelijk komen tot een figuratief beeld dat, zoals al eerder werd aangestipt, iets van jouw innerlijke beleving laat spreken.

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat vind ik echt een heel goed idee!!!!
je komt in aanmerking voor het beste antwoord!

Andere antwoorden (17)

Probeer jezelf te schilderen, uit je hoofd. Daar ben je wel een paar dagen zoet mee!

Toegevoegd na 1 minuut:
Of je hond! Eerst proberen om hem/haar stil te laten zitten voor een paar uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een waterval.
Fantasiewereld.
Een hart.
Vuur
IJs
Zee
Een dier
Een portret
Iets met muziek
Een landschap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schilder wat je blij maakt, dat is wel nodig in deze tijd van veel onblij nieuws. schilder er maar flink op los.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je :o) er is zoveel negativisme - smile!
Je passies of hobbys!
Als je bijvoorbeeld van paarden houd: paarden.
Maar de natuur is ook altijd leuk! Bijvoorbeeld een strand. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bloemen zijn altijd mooi om te schilderen..En je kunt je er geen buil aan vallen.Je kunt veel kleuren gebruiken en dat is ook leuk.Haal een afbeelding van het internet en schilderen maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Je kan het beste beginnen met, hoe saai ook, een stilleven : een houten kistje op een rimpelige lap, een lege fles, een paar bloemen : zie het als een vingeroefening, vóór je echt gaat piano-spelen. Je moet er nl. even achter komen, hoe deze verf 'werkt', wat de vele mogelijkheden zijn, dun, dik, met een dikke kwast, een plamuurmesje, of een fijne penseel, en hoe je, anders dan met waterverf, verf in verf op je doek kunt werken - het is een heel veelzijdige manier van schilderen.
Alternatief (als je daarvoor tijd hebt tenminste) - een cursus volgen, waarbij je allerlei tips kunt krijgen hierover. De meeste gemeentes hebben die mogelijkheid, en het is nog heel gezellig ook, om met een paar mensen lekker te staan kliederen.
Heel veel plezier met het ontdekken!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, nieuwsgierig, een rimpelige lap, een fles en bloemen, zijn juist heel moeilijke voorwerpen te schilderen.
Een stilleven is juist erg moeilijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch was dat het eerste, dat ik moest schilderen, toen ik op schilderles kwam, 30 jaar geleden....de verschillende materialen (hout, fluweel, glas) gaven me echt de kans te ontdekken, hoeveel meer je met olieverf kan doen als met waterverf of krijt...pas na 3 stillevens heb ik iets kunnen maken, waar ik achteraf nog steeds tevreden over ben : grote, gouden uien, met bij één een schilletje-weg, waardoor dat zachte groen van de ui erdoor kwam...ik had nooit aan landschappen ed. kunnen beginnen, zonder de oefening (vingeroefeningen...) ervóór.
Anders ga je 'prentjes' maken, maar niet schilderen, naar mijn mening - je communiceert dan niet met waar je mee bezig bent, maar plakt verf naar een vooraf bedacht plaatje.
een verlaten landhuis + landschap er omheen wat heel mooi en vredig oogt, maar stiekem toch een beetje griezelig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schilder welke emotie op dit moment het actiefst is, lucht je hart en open de ziel, schilder wat jij van binnen bent...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
je zou kunnen beginnen met simpele dingen zoals een bloem,
veel oefenen met de verf,leren mengen, hoe je kwasten te gebruiken !
dan kun je grotere werken gaan maken, want schilderen is een mooie hobby
veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schilderen met Gary Jenkins.
In dit programma brengt deze innemende schilder je alle kneepjes van het schildersvak bij en heb je binnen de kortste keren een prachtig schilderij. Probeer het maar eens!

http://www.op.tv/index.php?p=Schilderen+met+Gary+Jenkins
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je creatief zijn: schilder je ziel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schilderen is heel, heel, heel erg moeilijk om te leren!
Er zijn verschillende kwasten.
Er is verschillende soorten verf met elk hun eigenschappen.
Het mengen van kleuren om de juiste kleur te krijgen, lijkt soms onmogelijk.
Het leren "zïen" hoe de vorm en vooral welke kleur het is, kost heel veel oefening.
Begin met schilderen, met alleen wat vormen en kleuren.
Als dat een beetje lukt, ga je letten op de vlakverdeling, een schilderij moet "staan".
Ga hierna een schilderij maken, in slechts een kleur, die je wel donkerder of lichter mag maken.
Nog steeds schilder je abstrakt.
Als na een jaartje je de materialen een beetje onder de knie hebt, en je hebt leren kijken naar je voorbeeld, zoek je een simpel voorbeeld, liefst een landschap, dat is het minst moelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de hond naast je op de foto!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
loutje?
Annswers
13 jaar geleden
is dat de naam van de hond, leuke naam!
begin eerst met tekenen, Kijk wat je er van vind en probeer het te schilderen. Wat voor verf heb je? Dat maakt nogal verschil..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel klassiek een mooi stil leven je zet een mooie fruitschaal goed gevuld met fruit voor je neer en je begint te schilderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
diddl
mickey mouse
een aquarium met vissen
een taart
handen
rozen
een klok
een kaars
een schilderij
een hond boven op een paard
een fruitschaal
een kat die ligt te slapen
en de tv die aan is

(nou dat was wel zo ongeveer alles wat ik hier om me heen zie nu op dit moment)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je 'one-stroke painting' is moeten uit proberen. Het is echt heel leuk en makkelijk!
En na heel even oefenen maak je al de mooiste dingen
( tenminste, dat deed ik)

hieronder een voorbeeld!