Met welk soort zwarte stift kan ik niet permanente tekeningen maken op mijn raam?

Op basisscholen worden wel eens raamtekeningen gemaakt, die aan het einde van het jaar er weer af gaan. Dit gebeurt met raamverf. De zwarte lijnen doe ik ook altijd met raamverf. Maar dit schijnt ook met een bepaalde soort stift te kunnen. Dit zou namelijk een stuk makkelijker gaan dan met raamverf. Heeft iemand enig idee wat voor een soort stift dit kan zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Whiteboard marker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dat krijg je er makkelijk af. misschien iets te makkelijk op glas.

Andere antwoorden (2)

Probeer eens met CDRom marker stiften.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een CD rom marker is permanent. Toch denk ik dat het een oplossing kan zijn omdat een whiteboardmarker niet heel goed op glas hecht en je dit er ook zo weer afveegt. Om een opzet te maken kan het wel. Een CD ROM marker, oftewel een permanent marker kan je er wel afkrijgen met oplossmiddel. Op glas is dat niet zo heel moeilijk.
Permanentmarker is prima met wat alcohol te verwijderen van glas. Vooral als je het er een jaar lang op laat zitten, is het misschien zelfs handiger dan iets op waterbasis.

Maar anders bestaan er speciale glasstiften (http://www.spelendwijzer.nl/shop/Glas-stiften-verwijderbaar-van-SES-p-1963.html) die weer gemakkelijk met water te verwijderen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is toch sowieso niet mogelijk als je een raamschildering hebt? Ik werk op een lab en daar gebruiken we altijd een permanentmarker op reageerbuisjes te merken. Daarna ff een doekje met wat ethanol en alles is weer streeploos schoon :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld.. Doel je nu op de op het gebruik van de permanentmarker of die glasstiften?