kun je luchtdrogende klei bakken in een oven ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
11K
Ivana
8 jaar geleden
Bij snel drogen grotere kans dat het barst.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
echt bakken zou ik niet doen. Als je het droogproces iets wilt versnellen, kun je wellicht de oven op een lage temperatuur zetten, op heteluchtstand en dan de deur op een kier, zodat je kleiwerk in een warme, droge tocht staat en sneller droogt

Antwoorden (1)

Ja. Dat kan eventueel in de keukenoven op 130° C gebakken worden.
Amadea