Wat is etsende inkt?

Ik gebruik veel watervaste fineliners, nu wil ik een Rotring Rapidograph pen kopen, die kun je telkens weer vullen met inkt.
Ik kan voor de inkt kiezen tussen 'etsende inkt'en 'niet etsende inkt'.
Weet iemand wat etsende inkt is of het verschil?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij Rotring vragen?
Maar ik vermoed dat het inkt is die met soort lak gemengd is.
In het Duits besataat er "Tinte" en "Tusche". Tusche is een soort inkt (Tinte) wat met Schellack (of inmiddels ook ander lak) gemengd is wat je later met een mes van het papier haalt. Tusche zal beter op het papier vast zitten.

Antwoorden (1)

Bij etsen denk je meestal aan invreten op de ondergrond.
Ik denk dat die etsende is op basis van aceton thinner of een andere weekmaker is, en zich daardoor definitief op de ondergrond invreet.
De niet etsende zal waarschijnlijk op waterbasis zijn, en dus wel weg te wassen zijn.