Hij gebruikte voor dat blauw he toen recentelijk uitgevonden Pruisisch blauw, naar mijn mening omdat het toen nog erg nieuw was en hij er de toon mee wilde zetten.
Daarvoor werd vooral het Indigoblauw gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Werd die "nieuwe" kleur uitgevonden of ontdekt? "Uitgevonden" betekent nieuw gemaakt; het bestond nog niet; "ontdekt" betekent gevonden, terwijl het al wel bestond, maar nog onbekend was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pruisisch blauw is een chemische kleurstof, dus me dunkt dat uitgevonden de juiste term is.
Antoni
11 jaar geleden
In de natuur komen ook chemische processen voor, maar ik begrijp wat je bedoelt...
In zijn tijd werd de nieuwe chemische kleur 'pruisisch blauw' ontdekt.
Dit was een populaire kleur in die tijd.