"Hoe heet de schilder van dit schilderij? Het is een afbeelding van het laatste avondmaal dat ik jaren geleden gezien heb in het Louvre ."

Picture for question
11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voorbereiding van het laatste maal?

Het beste antwoord

Het is een schilderij van Leandro Da Ponte Bassano, en de titel is: De bruiloft te Kana.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het betreft dus niet het Laatste avondmaal, maar juist de eerste keer dat Jezus een wonder verrichtte.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De bruiloft te Kana die in het Louvre hangt ziet er volgens mij heel anders uit:
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_bruiloft_te_Kana