Is het schadelijk om zonder mondkapje graffiti te spuiten?

.

Toegevoegd na 7 minuten:
En wat kunnen de gevolgen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
25.2K

Antwoorden (8)

in 1 woord:JA!

waarom zouden er anders kapjes zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is bier gezond:
Ja, waarom zou er anders bier zijn?
Ja, want de spuitnevel verwaait, en zonder kapje kan het dus zijn dat je fijne deeltjes inademt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar ook met mondkapje, want dat stopt de schadelijke dampen van de verf niet.
Alleen dit soort dampmaskers zijn veilig:
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Er zitten oplosmiddelen en fijn verdeelde verfdeeltjes in de spray. Deze kunenn mogelijk in je longblaasjes gaan zitten en komen er niet meer uit.

Toegevoegd na 12 minuten:
mogelijke gevolgen: geirriteerde luchtwegen, stoflongen en bij veelvuldig gebruik verhoogde kans op longkanker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als je regelmatig graffiti spuit zonder mondkapje dan is het schadelijk!
Gevolgen op lange termijn kan kanker zijn, maar ook vergeetachtigheid kan optreden! En diverse andere kwalen die opgewekt worden door het gif dat je inademt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jouw vraag goed lees , zou ik het zonder mondkapje doen. Kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
graffitispuiters zijn spuitbussen met drijfgas onontbeerlijk. Sinds enkele jaren is bewezen dat drijfgassen heel schadelijk zijn, zowel voor de mens als voor het milieu.
Voor de mens kunnen deze stoffen tot longziekten leiden en zelf Longkanker ook zijn er al redelijk veel gevallen bewezen dat mensen er leukemie van kunnen krijgen of andere zeldzame bloedziekten. Mondkapje is in de meeste gevallen zelfs niet voldoende omdat de stofdeeltjes te dun zijn als je spuit, dus je zal best een speciale masker dragen en geen mondkapjes. Groeten Ritchie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
graffiti spuiten kan schadelijk zijn voor je gezondheid. Zorg daarom dat je een gasmaker hebt mer een dampfilter (dit is voor de schadelijke drijfgassen) en een deeltjesfilter (dit is tegen de schadelijke verfdeeltjes). Een mondkapje heeft helemaal geen effect en is gemaakt om bv zaagsel op te vangen. Voor overige graffiti vragen kan je ook altijd kijken op http://www.ikwilgraffiti.nl