wie weet welk schilderij dit is en wie heeft hem gemaakt

is dit wat waard?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...ik zie niks?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk geschilderd door de "onzichtbare man" ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nu zie je hem wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
't plaatje staat er nu wel.

Antwoorden (3)

Voor zover de afbeelding te zien is vind ik het 't meest lijken op een tekening die hoort bij een Noors sprookje over een trol: een grote neus en een slordige baard. Zie ook onderstaande afbeelding. Als ik 't mij goed herinner wordt er in Noorwegen over onweer gesproken als over een wezen dat met een hamer op je hoofd dreigt te slaan. Dat meen ik ook op de afbeelding te zien. Maar ja, van welke trollenschilder zou het dan zijn? Er is wel een leuke website over: http://users.skynet.be/fa023784/trollmoon/TrollArtistsBlog/trollartistsblog.html
Plaatje bij antwoord
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je nu in de war bent met de Noorse dondergod Thor, ook bekend in Europa als Donar.
Die had een hamer, maar sloeg niet op de hoofden van mensen. Hij sloeg op wolken en op die manier maakte hij bliksem, terwijl hij op zijn strijdwagen door de lucht rijdt. http://nl.wikipedia.org/wiki/Thor
Het ziet er donker uit. Ik dacht eerst aan Rien Poortvliet, die heeft zulke dingen ook gemaakt, al is hij het meest bekend door zijn kabouterserie.

Wat je het best zou kunnen doen is ermee naar een galerie gaan of een antiquair die op schilderijen gericht is....die zouden wellicht voor je uit kunnen zoeken wat het is en of het iets waard is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Das maar "wat de gek er voor geeft" Is het geschilderd? Dan altijd iets. Maar het moet dan toch ook wel een leuk plaatje zijn. Ieder zijn eigen smaak, maar ik zou knap nerveus worden als ik deze dwerg (?) boven de bank had....