Voor een vooropleiding aan de kunstacademie moet je helemaal niets laten zien. Het is een introductie cursus die voor Jan en Alleman openstaat. Zelfs voor mensen die niets met kunst van doen gaan/willen hebben maar zich breed willen orienteren / ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja je moet wat van je kunstwerken laten zien.

Toegevoegd na 17 seconden:
En dat wordt beoordeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de site van het HKU staat dat iedereen met havo, vwo en mbo en ouder is dan 16 mag meedoen aan de vooropleiding. De Willem de Kooning heeft geen vooropleiding zover ik zie. Het Rietveld Academie heeft ook een vooropleiding, maar ik weet niet of je daar toelating voor moet doen (de site ligt weer eens plat). Artez behoeft ook geen toelating voor zijn voor opleidingen, Sint Joost ook niet! Succes :)