Wat kan ik knutselen met oude diskettes / floppy's...?

Hoi,

Heb een vraagje...
Ik heb hier bij me nog een hele stapel diskettes (een hele doos eigenlijk...)
Mijn idee is nu of ik er iets mee zou kunnen knutselen! De vraag is wat? Ik heb niet meteen een idee... Langere tijd terug (vandaar ik ze bijhield wellicht) zag ik op een beurs ofzo dat men er een hang-lamp van gemaakt had (met het schijfje wat er inzit). Jammer dat ik me niet meer kan inbeelden hoe men het gemaakt had... - stel me wel de vraag hoe ik deze later poetsen kan...

Hebben jullie soms andere ideeën wat ik kan met met m'n diskettes? - wie weet een kunstobjest...

Alle ideetjes welkom!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ze openmaakt, vind je inderdaad een mooi LP-achtig schijfje, waarvan het zwarte gedeelte ook nog eens flexibel is. Ik heb er een keer een riem van gemaakt (100 jaar geleden), maar dat vergt niet zoveel knutselvaardigheid... Je zou over de gaatjes in het zilveren midden doorzichtig gekleurd plastic kunnen plakken en er dan LED-lampjes achter kunnen doen, dan kan je een heel snoer aan floppydisk-futuristisch-lampjes kunnen maken. Maar of het mooi wordt...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een keer een kerstkaart gekregen met een geborduurd(hobby garen) cd tje op wit of gekleurd
hobbykarton. Vooral glinster garen doet het leuk.

Het beste antwoord

Met zo'n floppy's kun je vanalles maken!
* een pennenhouder http://www.cutoutandkeep.net/projects/upcycled-floppy-disks-box
* een boekje http://www.cutoutandkeep.net/projects/floppy-disk-notebook
* kaartjes http://www.cutoutandkeep.net/projects/floppy_disc_card
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Maak er een eigen variant van Kolonisten van Catan van, met vierkante tegels.. je beschildert ze met iets wat dan graan, bos, schaap etc. voorstelt, en klaar. Da's weer origineel ten opzichte van zelf van karton die meuk maken. De tegels van je spel kun je vervolgens weer in een diskettebak bewaren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt er een mobiele of windgong van maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze site vind je enkele voorbeelden: pennebakje / tas etc. met instructies.

http://www.instructables.com/id/Floppy-Disk-Bag/step2/The-matrix/