Mogelijk staat er G Ernens. Dan zou het kunnen gaan om schilder Gerard Ernens.
Gerard Ernens werd op 4 maart 1935 te Utrecht geboren. Hoofdzakelijk schildert hij bloemen en landschappen, waarbij zijn bloemenstukken het meest aanspreken.
Zijn landschappen hebben een wat somber karakter, hoewel deze sfeer juist bijzonder wordt gewaardeerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Erg bedankt voor uw antwoord "Reizen" !
Leuk om toch nog iets meer te weten over ons schilderij!!
Ik heb dit schilderij na het overlijden van mijn oma in 1991 gekregen.
Mijn opa en oma hebben het ergens in de jaren 70 gekocht, toen zij hun leven op binnenvaart afgesloten hebben en aan de wal zijn gaan wonen.
mvgr,
Betsy Nanninga

Andere antwoorden (1)

Onder google afbeeldingen staat een doek afgebeeld met een fragment in eenzelfde compositie afgebeeld. Namelijk het stukje zee geflankeerd door de twee duintopjes met links de bomengroep en rechts boven zee de drie vogels.
het is genummerd 6239, G.J.Ernens.

Toegevoegd na 2 uur:
info@galeriewijdemeren.nl
kan wellicht antwoord geven op de datering van het schilderij wat ik op afbeeldingen tegenkwam. Het is een fragment naar eenzelfde compositie maar wel een ander schilderij. De handtekening staat in dit geval rechts onder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die lijkt veel op die van ons! Ik kan niet vinden uit welk jaartal ze zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga ze een e-mailtje sturen, het is het proberen waard...
We zijn ook ergens nog de naam van Jan Jumelet bij de gegevens van meneer Ernens tegen gekomen: "Na J. Bévort werkte hij enige tijd samen met de interieur- en kerkschilder Jan Jumelet"..
Het grappige is, dat deze meneer Jumelet waarschijnlijk de vader was van mijn vroegere vriendin. Zij woonden destijds op een scheepje, die in Rotterdam, waarschijnlijk in de Oude Haven lag. Artistiek gezin. Ik ben daar regelmatig aan boord geweest. De vriendin zat samen met mij op de schippersschool, wij zijn van de (binnen) scheepvaart.