Waarom is ´De intocht van Christus te Brussel´ van James Ensor een impressionistisch schilderij? Welke kenmerken bevat het dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat het een vluchtige 'impressie' is van een moment.
Impressionisme is ontstaan omdat de “gewone” schilder het snelle schilderwerk een impressie noemden.
De impressionisten schilderden eigenlijk de realiteit op een andere manier.
Ook in dit werk zie je dat er vluchtig werd geschilderd,zelfs een loopje werd genomen met het perspectief.
Ook werd er niet veel moeite gedaan om kleuren te mengen.