Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe teken je een rennend persoon?

Voor het vak tekenen op school moet ik een rennend persoon tekenen, maar ik kan geen geschikt voorbeeld vinden. Het gaat over een persoon die of wegrent, of naar je toe komt rennen (alsof het wegrent van de plaats achter de persoon). Heeft iemand een voorbeeldfiguur of andere tips bij deze opdracht? Alvast hartelijk bedankt!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De benen zijn wel uitbundiger omhoog volgens mij dan bij het verschil in lopen. Alle houdingen/''bewegingen'' groter dan bij lopen..!
Maar ik denk dat het ook veel aan de houding van de armen ligt, dat die uitbundig ''de beweging uitbeelden van snelheid maken/rennen''
heb je al ''hardolper(s')'' ingetikt op google? voorbeelden genoeg?!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou een weg, gras,... Tekenen. Een paar millimeter daarboven het been van je mannetje. Zijn ander been gaat een beetje naar achter en is geplooid. Voor de rest teken je gewoon het lijf en hoofd van je mannetje. Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je 'rennen' op Google afbeeldingen zoekt, vind je al heel wat plaatjes. Het is een kwestie van veel natekenen, dan pas kan je weten hoe je het het mooiste tekent.
Let wel altijd op de armen en gebogen lichaam, da's belangrijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je op google termen als running away, of iets als running against intypt, krijg je al wat, hier 2 voorbeelden voor na je toe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier wat filmpjes, die kun je stil zetten en natekenen.
Ik heb alleen mensen kunnen vinden die naar je toe komen rennen. Wegrennende mensen zijn moeilijker te vinden.

Toegevoegd na 8 minuten:
Heb hier nog een speerwerper van achteren: http://www.youtube.com/watch?v=VPEsUHN4J4k

Toegevoegd na 11 minuten:
En hier nog hardlopers, ook al zijn die wat wazig: http://www.youtube.com/watch?v=WXXt3yodKgQ&feature=related
Verder zelf zoeken hoor! ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding