wat voor soort hout is het meest geschikt voor houtsnijwerk?

ik wil graag een beeldje maken met heel veel kleine details. welk hout is daar het meest geschikt voor? dus wat splijt of breekt niet snel ofzo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Lindenhout. Het hout waar klompen van gemaakt worden. Fruitbomenhout. Welk hout je ook gebruikt, het moet al een tijdje gedroogd zijn anders heb je kans dat het gaat splijten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Afzelia zijn meerdere ondersoorten - wij hebben Afzelia Doussie dat doorgaat voor de beste soort. Het echte Doussie is herkenbaar aan de gele 'kalkachtige' inhoudsstoffen.
Versgezaagd is Afzelia Doussie wit-geel van kleur, maar al vrij snel wordt dat door het licht een beetje bruin-rood achtig.Afzelia is een perfekte houtsoort. Het is hard en sterk, zeer duurzaam (klasse I) zeer goed te bewerken en vertoont bijna geen droogkrimp.