Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Het teken lijkt erg op Chinese tekens maar is niet terug te vinden bij de boeddhistische symbolen en ook niet op de site met Chinese woordjes. Als je weet uit welk land het beeldje afkomstig is, kun je gericht zoeken naar de betekenis van het teken.

Als je een naald heet maakt in een vlam en er vervolgens mee in de onderkant van het beeldje prikt, zal de naald in het plastic dringen maar in het ivoor niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niko
12 jaar geleden
de eigenaresse verteld dat het uit Japan komt.

Andere antwoorden (2)

Antwoord op deel 2 van je vraag: Testen of iets van ivoor of kunststof is doe je door het [met een aansteker] op een onopvallende plaats te verwarmen. Kunststof smelt, ivoor niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niko
12 jaar geleden
wat doet ivoor dan bij verhitten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal niets. Je zult een beetje roet aanslag zien, verder niets. Natuurlijk niet een uur lang je aansteker er tegen aanhouden :)
niko
12 jaar geleden
ik heb op tv wel eens gezien dat ze ivoor,olifantstanden verbranden,het brand dus wel.
Ik kan bij deze bevestigen dat het geen Chinees schrift is (althans geen die ik ken). Het schrift doet me juist denken aan een soort spijkerschrift.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding