Hoe kan ik het beste een oor in 3D knutselen?

Ik wil voor sinterklaas surprise maken in vorm van een oor omdat degene die ik heb, niet goed luisterde naar de opdracht. Het moet wel een beetje lijken en niet heel veel tijd kosten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (3)

Eerst de vorm maken van kippengaas.
Die beplak je dan met papier-maché of met klei (zelfhardende klei)
Verven en klaar. Let er wel op dat het drogen van papier-mache en van klei even duurt. Begin dus op tijd. Maak het daarom ook niet te dik (ook niet te dun want dan is het snel kapot)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad met papier mache,

Zelf maakte ik meestal een grondvorm met ballonnen (die ballonnen waarvan je beesten kan maken, verkrijgbaar bij de action of een dergelijke winkels). Met wat plakband heb je dan snel een goede basisvorm die je met papier mache kan bedekken.

Voor wat kleinere, grillige vormen werkte dat voor mij beter dan kippengaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een oor modelleren van brooddeeg, uitharden in de oven en daarna eventueel verven.