hoe kom ik aan 'afgekeurde, onbruikbare' vuurwapens?

Het is voor een kunstproject en ik probeer vuurwapens te vinden die geen tot weinig geld gaan kosten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

De politie organiseert inzamelingsacties. Hoewel je waarschijnlij kspeciale vergunning zal moeten hebben om ze te krijgen, kan dat een bron zijn om je oude wapens te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een winkel in toneel/film rekwisieten zal dit soort spullen mogelijk verkopen of zelfs verhuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Richt je dan op onklaar gemaakte geweren of zeer oude voorladerpistolen .
Alles wat op een (modern) pistool of ander handvuurwapen LIJKT is wettelijk stern verboden voorhanden te hebben.
Ik raad je dan ook met klem af naar requisieten te zoeken zonder overleg met de politie.

Ongeveer het stomste wat je kunt doen is een alarmpistool/pelletpistool in een van de buurlanden te kopen.
Deze lijken bijvoorbeeld op de Walther PPK (007) en zijn van echt niet te onderscheiden.
Alleen al het bezitten van dit materiaal kan je enige maanden celstraf opleveren.

Overleg dus vooral met de politie.
Soms zijn ze bereid te helpen zodat je legaal handelt en zij er zeker van zijn dat je geen brokken maakt.
Er werken echt heel sympathieke mensen bij de politie.
Ze zijn alleen heel streng als dat moet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk eens bij hes van zweden in arnhem of slendebroek in beilen mss kunnen zij je verder helpen