Wat is een goed idee voor een profielwerkstuk bij handvaardigheid?

Ik zit in VWO 6 en ga mijn profielwerkstuk doen bij het vak handvaardigheid. Ik wil iets doen wat te maken heeft met het ontwerpen van iets, zodat ik het ontwerpproces in mijn verslag kan verwerken. Weet iemand bijv. een goed probleem zodat ik aan de hand daarvan een oplossing ervoor kan ontwerpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Stel jezelf het probleem om iets te moeten verzinnen voor in huis, dat is dichtbij, en je kunt je er in verplaatsen. Je kunt denken aan een meubelstuk dat meerdere doelen moet verenigen, of misschien is er een ruimteprobleem dat een bepaalde wens in de weg zit. Of misschien iets verzinnen dat zowel voor kinderen als volwassenen even interessant is om te doen, een spel bijvoorbeeld, of ook weer een meubel. Het verzinnen van een probleem kortom is niets anders dan het naast elkaar zetten van tegengestelde belangen, met de wens daarin toch een verbinding te vinden. Welk onderwerp het betreft kun jij alleen zeggen. Maar het handigste is als je dan iets neemt wat dicht bij je staat, daarover ga je veel makkelijker brainstormen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een brug maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hulp middel in douche voor ouderen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak een automatische plafondschilder dat bestaat waarschijnlijk nog niet en is nog nuttig ook
12 jaar geleden
een tijdschrift maken