Ik heb een Donald Duck van gaas en papier-maché gemaakt. Hij is helemaal klaar, dus ook geverfd. Één van de poten heeft een scheur. Hoe te repareren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk een weinig papier maché aanmaken. De breuk "weken" niet te nat en dan dicht gieten en met een spatel indrukken en gladstrijken. Na droging afwerken. Schilderen.

Het beste antwoord

Ik zou opnieuw wat papier maché aanmaken, en daar de scheur mee opvullen. Goed laten drogen, en dan weer even de juiste kleur verf er overheen doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt er een strook papier overheen plakken met pritstift of dergelijke en vervolgens bijkleuren. Als je dat niet mooi vindt kun je wellicht over de gehele poot een nieuwe laag aanbrengen en deze vervolgens in zijn geheel verven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Repareer het met verbandpleister, heb je gelijk iets om in het gedicht te zeggen. :-)