Voor het vak tekenen moet ik een landschap schilderen. Ik kan echter niet goed schilderen. Welke schilderij is het makkelijkst om na te schilderen?

Mijn zwakste punt in het vak is het schilderen, en nu moeten we verplicht een landschap (natuur) schilderen.
Het moet te maken hebben met het aards paradijs, hoe ziet jou aards paradijs eruit, of de overweldigend van de natuur.
Welk schilderij kan ik het beste na schilderen, dat makkelijk maar tegelijkertijd ook 'mooi' is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (6)

Ik heb even gezocht op afbeeldingen van Ierland. Dat geeft mij het gevoel van het aardse paradijs. Maar dat is lastig om te schilderen. Heb wel een foto mee gezonden die eventueel wel te schilderen is??
Succes en fijne dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schilder losjes, golvend en zonder details. Geef dus alleen de vormen licht aan en laat de rest aan de verbeelding van de ander over. Dat ziet er mooi uit, geeft de dynamiek van de natuur aan en is redelijk makkelijk om te schilderen.

Bijvoorbeeld het schilderij hieronder.
Van dichtbij zie je de ruwheid van het schilderij, maar van een afstand zie je de dynamiek.

En hoe ruwer en extremer je schildert (contrasterende kleuren, minder detail), hoe overweldigender het landschap wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schilderen moet je altijd vanuit de vlek (vlak) of vorm benaderen. De makkelijkste manier om dat te doen is met de aquarel techniek. Koop eens een aquarel blok en een mooie dikke kwast en maak met grote vlakken een landschapje. Mooie snelle techniek.
Het thema aards paradijs kan natuurlijk alle kanten op. Ga voor mijn part in het park zitten. Hoewel het is nu misschien wat koud. Maar KIJK naar het landschap om je heen.
Nog een tip werk met een duidelijk voor, midden en achtergrond en gebruik niet te veel verschillende kleuren.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lever een leeg, wit vel aan en zeg erbij dat het een landschap tijdens de sneeuwstorm is :)

Maar even serieus: sneeuwlandschappen zijn wel makkelijker te schilderen, zie onderstaande twee voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer het eens met leren, niet met nabootsen en imiteren. het kon je wel eens eren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk hier een op en je zult zien dat naschilderen helemaal niet zo leuk is als je eigen fantasie te laten werken. De basis zie je hier.

http://www.youtube.com/watch?v=8NVVTeDHNks&feature=channel
vervolg;
http://www.youtube.com/watch?v=pFSpj7al3BA&feature=channel
deel 3;
http://www.youtube.com/watch?v=9HxeL5Pixuk&feature=channel
deel 4;
http://www.youtube.com/watch?v=TJDoYdPo588&feature=channel

Of aquarel, is sneller en ook leuk;

http://www.youtube.com/watch?v=5_CioOhsDis&feature=related