De Mona Lisa van Leonardo Da Vinci had wel degelijk wimpers en wenkbrauwen. Maar Da Vinci werkte die uiteindelijk weg. Da Vinci bracht nog andere wijzigingen aan. Zo verplaatste hij de twee vingers op haar linker hand, maakte hij het gezicht smaller en slanker en was haar glimlach expressiever. Dat heeft een Fransman ontdekt die een digitale scan van het schilderij heeft gemaakt.

Toegevoegd na 6 minuten:
En de reden dat Da Vinci dat gedaan heeft zou kunnen zijn omdat dat gewoon de mode van de renaissancetijd was. Toen waren hoge voorhoofden hip en schoren vrouwen hun wenkbrauwen af zodat hun voorhoofd nog hoger leek.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig, dat wist ik niet! +
die had ze wel maar da vinci werkte die weg... hij heeft nog meer gedaan...

http://www.gva.be/Archief/guid/mona-lisa-had-wimpers-en-wenkbrauwen.aspx?artikel=8a022141-b8ef-4a97-a2eb-cc2767c2741b

Dit allemaal om haar meer naar zijn eigen voorkeur te vormen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een theorie,die dat de Mona Lisa helemaal gen vrouw maar een man was. Zijn wenkbrauwen hadden meer de vorm van een regenwoud, dan van wenkbrauwen. Daarom schoor Leonardo ze af.