Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang is schilderverf te gebruiken?

Ik verkoop altijd veel spullen via marktplaats en zag opeens dat ik nog heel veel schildersverf heb die nog helemaal nieuw en ongebruikt in de verpakking zit (acryl- en waterverf). Die wilde ik wel op marktplaats zetten, maar ik weet ook dat de verf al heel wat jaren oud is (ongeveer 6 á 7 jaar) en vroeg me af of die nog te gebruiken is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Van acrylverf weet ik het niet. Maar waterverf (aquarelverf), zowel in tubes als in 'napjes' blijft altijd goed. Zelfs al zou de verf in de tube hard zijn geworden, dan kan aquarelverf toch nog gebruikt worden, door het weer nat te maken.
Ik denk echter niet dat je het kunt verkopen via Marktplaats. Probeer eens een kunstenaarsforum zoals Exto of Schilderenenzo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja als het voor eigen gebruik zou zijn dan zou ik zeggen gewoon proberen. Als verf vorstvrij wordt bewaard is die zeker jaren en jaren te gebruiken. Maar dat kun je alleen proefondervindelijk vaststellen.

Dus ik zou gewoon een paar blikken proberen en als die goed is het er eerlijk bij zetten op marktplaats.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
probeer het eens, is de verf nog soepel, niet uitgedroogd dan kan je het nog verkopen, maar is de pot hard en het meeste geklonterd dan kun je het beter weggooien.
Het ligt ook aan waar je het bewaard hebt, op een koele donkere plek of op een warme zonnige plek maakt ook verschil.
breng het eventueel naar een hobbywinkel waar ze ook acrylverf verkopen en vraag daar of het nog te gebruiken is, wie weet kopen zij het wel van je tegen een lagere prijs dan ben je er ook vanaf en hoef je je niet "schuldig" te voelen dat je iemand iets ouds en misschien ondeugdelijks hebt verkocht.
veel succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Olieverf blijft eigenlijk altijd goed. Tubes voorzichtig opendraaien en met terpetine schroefdraar schoonmaken.
Als de tube niet goed heeft afgesloten, kun je hem altijd nog weggooien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding