waar vind ik een mecenas voor mijn schilderijen?

het lijkt mij fijn een mecenas te hebben zodat ik ook mijn schilderijen nog kan blijven schilderen.
zie www.findart.nl

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een Mecenas is een doorgaans welgesteld persoon die als beschermheer of -vrouwe van kunstenaars, geleerden of sporters optreedt door ze van financiële middelen te voorzien, zodat ze zich zorgeloos kunnen focussen op hun scheppend werk, wetenschappelijk onderzoek of sportieve loopbaan.

Ik vermoed dat er met jou duizenden kunstenaars zijn die een mecenas zoeken. Maar het is zoeken naar een naald in een hooiberg.
Je kunt je beter richten op hoe je beter kunt ondernemen.
Als dat je lukt heb je geen mecenas nodig.
Neem eens een kijkje op Cultuur Ondernemen, die kunnen je helpen met de volgende vraagstukken:
-Hoe combineer ik mijn artistiek inhoudelijke activiteiten met ondernemerschap?
-Hoe organiseer ik de zakelijke kant van mijn vak?
-Hoe bouw ik een goed netwerk op en hoe onderhoud ik dat?
-Hoe kan ik geld verdienen met mijn vakmanschap?

Veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dit is het goede antwoord. Zie jezelf als ondernemer, die Kunst maakt en verkoopt. Zorg dat je niet afhankelijk bent van een maecenas of van subsidies. Zolang je van je kunst niet kunt bestaan zul je er een (andere) baan bij nodig hebben.