Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er Nederlandse sites of boeken over de techniek 'mixed media'?

Op You Tube zag ik schildertechnieken die men mixed media noemen. Mogelijk zijn er nog andere namen voor. het spreekt mij erg aan en ik wil er meer over weten. Bijv. over de materialen die je gebruikt en ik ben benieuwd of er Nederlandse sites van zijn met voorbeelden.

Link: http://www.youtube.com/watch?v=itdxGSW3nlw

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
742

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Mixed Media betekent niets meer dan 'gemengde technieken'. Dit kunnen alle mogelijke combinaties van technieken zijn. Bijvoorbeeld: olieverf en potlood, acrylverf en pastelkrijt, maar zelfs ook acrylverf en papierstukken (collage). Het hoeft niet op basis van twee technieken te zijn, maar binnen één kunstwerk kunnen er bij wijze van spreken wel 10 verschillende technieken voorkomen. Als het er maar twee of meer zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie dat collage er trouwens niet onder valt, excuus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik mag hier geen reclame maken maar op mijn site zijn boeken te vinden hierover en meer tips ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mixed Media is geen techniek. Het betekent dat er van verschillende media gebruik is gemaakt, bijvoorbeeld van: inkt + gouache + acrylverf . Of van: acrylverf + stukjes papier + haar + touw + inkt. Of van: olieverf + inkt + zand.
Kortom, men maakt gebruik van verschillende spulletjes om iets uit te beelden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding