Het vrijheidsbeeld is ontworpen door Gustave Eiffel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gustave Eiffel en gebouwd door Frédéric Bartholdi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beeld is ontworpen door Gustave Eiffel en gebouwd door de Franse beeldhouwer Frédéric Bartholdi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij was mij 47 seconden voor :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je was jezelf 47 seconden voor???
Dan is Lucky Luke een betere nickname ;-)
Het ontwerp van het beeld was van de franse beeldhouwer Frédéric Bartholdi, maar voor de realisatie had hij de hulp van Alexandre-Gustave Eiffel nodig; deze realiseerde de armatuur waaromheen het eigenlijke beeld gebouwd is.

Eiffel was een ingenieur, geen kunstenaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Édouard René de Laboulaye is de bedenker van het beeld, hij kwam op het idee een beeld te bouwen. Frederic Auguste Bartholdi is de bedenker van het ontwerp. Hij vroeg hulp aan de architect Gustave Eiffel, welke de staalconstructie voor het beeld ontwerpte. Richard Morris hunt is de ontwerper van het voetstuk waar het beeld op staat.