Hoe heet dit soort tekeningen/kunst?

Waarbij de tekening uit 1 continue lijn bestaat.

Toegevoegd na 6 minuten:
De vraag is ook bedoeld zodat ik wat eenvoudige kan zoeken naar afbeeldingen van deze stijl.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Antwoorden (5)

Ik zou zeggen Logo, abstract.. Maar ik denk vast wel dat er een mooier woord voor is! Wie o wie:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dekt "line drawing" de lading wellicht? Zie bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tekeningen die bestaan uit een enkele lijn hebben niet een speciale naam.
Maar wat jij laat zien, heet ook wel prentkunst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Chinezen noemen het yi bi hua.
In het westen wordt druk met deze techniek geoefend, vooral kinderen lijken het leuk te vinden.
http://www.capitalandinside.com/index.php/advocate/changemakers/482-drawing-with-one-line-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een clipart in de vorm van een kopje hete koffie , die door de opvallende buitenlijnen geaccentueerd is door een opvallende kleur waardoor het lijkt alsof het bestaat uit 1 lijn. Iets wat veel illustratoren, kunstenaars en andere graphicdesigners gebruiken om het mooier te maken.

Het is dus een artistieke manier om een mooie symbool te maken voor het alledaagse kopje koffie.

Het heet overigens "symbol clipart".

Toegevoegd een link naar "coffee symbol clipart" en naar zoals gezegd "symbol clipart"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmmm, ik krijg trek in een bakkie... het werkt!