Welk verhaal zit er in dit beroemde schilderij?

Dit beroemde schilderij van Francesco Hayez komt uit de romantiek. Welk verhaal zie je in het schilderij? Dus wat gebeurd er?

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier nog de link, want de afbeelding doet het niet altijd: http://bit.ly/hhBcMo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Het schilderij heet "Rinaldo en Armida".
Op Wikipedia vind je over het gedicht "Jeruzalem Verlost" het volgende:

De heks Armida bezoekt het christen-kamp op zoek naar hulp. Haar verleidingskunsten doen de ridders tegen mekaar opzetten, een grote groep gaat dan ook vrijwillig met haar mee om daarna veranderd te worden in dieren door haar magie. Ze probeert de sterkste ridder Rinaldo dan te vermoorden, maar in plaats daarvan wordt ze verliefd op hem en neemt hem mee naar een magisch eiland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt! weet je ook toevallig, wat er zo 'romantisch' aan dit schilderij is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Armida wordt verliefd op Rinaldo en dat wordt toch aardig goed uitgebeeld in het schilderij.
Overigens slaat Romantiek slaat niet perse op romantisch. Op Wikipedia is te lezen: "De naam romantiek is ontleend aan de middeleeuwse romances - verhalen waarin feilbare mensen de droom van volmaaktheid najagen."