Een schilderij(van Internet) heeft de afmeting van 1627x1431. Hoe kom ik te weten in welke afmeting dit is in centimeters(b.v. 30x30 cm)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K
jc54
9 jaar geleden
Je zult eerst moeten weten welke eenheden hier gebruikt worden. Zijn het millimeters, zijn het pixels...............
Pas als je de eenheden weet, zou je mogelijk kunnen berekenen wat de afmetingen in centimeters is.

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je de afmetingen wilt als je hem uitprint. Dat hangt van de printresolutie af. Die stel je zelf in met aantal dpi, hoe hoger de resolutie (bijv. 300 dpi) , hoe scherper de afdruk. Maar ook hoe kleiner de afbeelding. Ik zal even testen hoe groot jou schilderij wordt bij verschillende resoluties, dus komt er nog een toevoeging op dit antwoord.

Toegevoegd na 7 minuten:
150 dpi : ca 28x24 cm
200 dpi: ca 21x18 cm
300 dpi: ca 14x12 cm

NB Voor een goede afdruk is 300 dpi een gebruikelijke waarde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik zal kijken wat of er het beste bij past. m.vr.g. Anneke

Andere antwoorden (2)

Schilderijen staan niet op internet, alleen afbeeldingen van schilderijen staan op internet. De afmetingen van de afbeelding van het schilderij zullen 1627 x 1431 pixels zijn. Die cijfers zeggen niets of vrijwel niets over de afmetingen van het schilderij in de werkelijkheid, alleen over de verhoudingen van de lengte en breedte van het schilderij, mits het schilderij volledig op de afbeelding staat en niets anders naast het schilderij.

Je zal dus moeten vragen aan de maker van het schilderij, aan de eigenaar of verkoper van het schilderij of aan de beheerder van de website hoe groot het schilderij precies is, of via een andere website of informatiebron die die informatie wel geeft moeten achterhalen hoe groot het schilderij is.

Een voorbeeld is te zien op de website van de bron. Zie ook de afbeeldingen bij dit antwoord.
9 jaar geleden
In feite kan je de afbeelding op alle formaten laten afdrukken.
Als je het op scherpe fotokwaliteit wil (300 pixels per inch of DPI), dan zou je grofweg kunnen zeggen dat 1627x1431 pixels(?) overeenkomen met 16x14 cm.

Maar je kan de afbeelding ook op een gigantisch zeil of net laten uitprinten, bijvoorbeeld gaatjesdoek voor aan een bouwsteiger om maar wat te noemen.

Als je hem dan 10 meter hoog laat printen, zal per centimeter 1,6 pixel worden afgedrukt, dus 16 pixels / decimeter. De afzonderlijke pixels zijn van dichtbij goed te zien, maar hangt het aan een gebouw en rij je met de auto voorbij, dan zal je de pixels niet waarnemen en lijkt de afbeelding scherp te zijn.

Dus m.a.w.: Alle afmetingen zijn mogelijk, hoe groter hoe minder scherp.