Hoe kan ik met mijn vinger tekenen en dit dan bewaren?

Ik vind het namelijk heel leuk om met mijn vinger op beslagen ramen te tekenen, in de auto, in de douche, op de spiegel enz.
Maar deze tekeningetjes zijn binnen no-time weg en kan ik niet bewaren en dus niet natekenen op papier.
Is er een manier of materiaalsoort waarmee ik met mijn vinger kan tekenen en het kan bewaren, (inscannen?), natekenen?

Ik doel niet op het gebruik van vingerverf, werkt niet.
En een foto maken is ook niet de oplossing..

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het met zand op een plaat met licht erachter.
Al is dat ook maar tijdelijk van aard natuurlijk... vandaar als reactie.
Een voorbeeld die laat zien hoe mooi het kan zijn:
http://www.youtube.com/watch?v=518XP8prwZo&feature=fvst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb deze al eerder gezien ja :) Wat een schitterende kunstvorm!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wauw Suniram, dat vind ik erg mooi.

Antwoorden (5)

Dit kan met een elektronisch schoolbord, op een iPad of met een computer met een touchscreen. Je tekent met je vinger en slaat je bestandje op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tuurlijk kan je je vinger inscannen :) t, niet supper mooi ofzo maar het kan wel.
of je maakt wat afdrukken in gips, ( als je stoepkrijd verpoedert kan je dat er door heen doen voor kleuren )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe een beetje vet op je vinger voor je gaat tekenen. Boter of zo. Als de het glas dan weer droog is, kan je toch nog een beetje zien wat je getekend hebt. Eventueel met een zaklamp er van de zijkant overheen schijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie tekening maken en er dan een digitale foto van maken. Kan je hem later nog eens terugzien, of bewerken, enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessante vraag.

Ik zat te denken aan de steendruk techniek waarbij je dus wat vettigheid van je vinger op een gladde steen achterlaat en dan de steen beinkt en waar de vettigheid zit blijft de inkt niet zitten en dan druk je er papier op en krijg je een afdruk van je vingertekening. Maar dat is niet zo lekker als in een nat laagje met je vinger tekenen. Het is denk ik wel de beste manier om het resultaat na te maken. En je kan na je afdruk de steen weer schoon schuren en een nieuwe tekening maken. Het is een beproefde enig sinds verouderde lithografie techniek en bij de beter kunstbijnodigfhedenhandel kan je stenen kopen en persapparaatjes of gewoon een rollertje en een de slag.

Misschien als je een laagje water op de steen laat staan dat je toch het idee krijgt dat je op een gecondenseerde ruit vingert, ik denk dat dat voor het aanbrengen van de vettigheid van je vinger weinig uit maakt.