Ik moet voor school een verslag maken over spreekwoorden.Daarom zoek ik ongeveer 10 spreekwoorden in de kunst.Wie kent er nog een paar?

Schilderijen of andere kunst waarin een spreekwoord verwerkt zit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Op onderstaande link staan verschillende spreekwoorden met betrekking tot kunst.

http://www.galeriekijker.nl/spreuken.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je was me net voor.
Breughel heeft een schilderij gemaakt: De verkeerde wereld. Hierin zitten heel veel spreekwoorden verstopt.

Als je klikt op onderstaande link, kan je kijken of je ze kunt ontdekken.

Toegevoegd na 1 minuut:
NB. Het zijn er iets meer dan 70~!

Toegevoegd na 2 minuten:
NB. Ook een PowerPoint voor je verslag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom ff niet verder dan 'Een huishouden van Jan Steen'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.galeriekijker.nl/spreuken.htm
nog een paar gevonden, niet allemaal over kunst, maar toch :)
Dat klink me als muziek in de oren
Achter de muziek aanlopen
Daar zit muziek in
Oefening baat kunst
Met kunst- en vliegwerk
Naar iemands pijpen dansen
De eerste viool spelen
De tweede viool spelen