Is een ligstoel een bed of een stoel?

Met dit mooie weer lag ik zondagmiddag lekker in mijn tuin op een ligstoel. Heerlijk genieten met dit mooie weer! Tot ik ineens mij afvroeg of een ligstoel een bed of een stoel is. Weet iemand het antwoord op deze vraag?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ivana
6 jaar geleden
Een bed en een ligbed.
Een stoel en een ligstoel. Een ligbed is een simpel beweegbaar en inklapbaar bed, maar wel met de lengte van een bed.
Bij een ligstoel zijn je benen niet gestut, tenzij je er een verlenging bij aanbrengt. Maar dan ontbreekt nog het steunpunt aan het eind, wat een ligbed wel heeft.

Antwoorden (2)

Het is een stoel, want je kunt er niet geheel gestrekt op liggen. De houding blijft die van zitten.
Amadea
6 jaar geleden
De nam zegt het al ligstoel makkelijk toch
het is een lange stoel met een rugleuning