Hoe borduur ik een afbeelding of tekst van intetnet op textiel?

Ik wil bijvoorbeeld een bepaalde tekst in lettertype 'Times New Roman' op een katoenen t-shirt borduren. Hoe pak ik dat aan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Ivana
8 jaar geleden
Met een naaimachine die borduren kan.
Dat is vakwerk, anders wordt het geklungel.
dudemeister
8 jaar geleden
Zag eens iemand met zo'n machine op de ZMarkt Beverwijk bezig. Klaar terwijl u wacht. Weet niet meer welke hal het was.

Antwoorden (1)

Mijn moeder borduurt ook graag in kruisjessteek en daarom heb ik in het verleden eens geïnvesteerd in een cd waarop een programma staat om tekeningen en foto's om te zetten in een borduurpatroon.
Dit programma heet heel toepasselijk "borduren" en werd uitgebracht door TLC Domus in de reeks hobbyrom.
Er zijn twee versies van, de eerste is het makkelijkst om ermee van start te gaan maar de tweede heeft meer mogelijkheden. Bij beide kan je ook gewoon tekst in typen die dan omgezet wordt naar een patroon. Je kan bij beide versies de grootte, aantal steken, kleuren en een heleboel meer selecteren en daarna kan je het patroon afprinten en kan je aan de slag.
Ik weet niet of deze nog verkrijgbaar zijn maar ik veronderstel dat er nog steeds dergelijke dingen op de markt zullen zijn.