Waar kan ik gitaarsnaren kopen?

Ik heb vandaag een concert gitaar gekocht. 4/4. De 1ste (bovenste) en 3de snaar zijn kapot.
Waar kan ik gitaarsnaren kopen die geschikt zijn? Ze hoeven niet van topkwaliteit te zijn, want ik heb nog nooit een gitaar aangeraakt, maar ik weet niet echt wat het juiste is voor mijn gitaar. Er zijn zoveel opties!

En dan nog een vraagje, weet iemand hoe ik gitaarsnaren op een gitaar kan zetten, of in ieder geval waar ik een goede uitleg kan vinden?

Hartelijk dank!

jc54
3 jaar geleden
Is het nou zo veel gemakkelijker om hier die vraag te stellen, dan op google "gitaarsnaren" en de plaats waar je woont (of stad in de nabijheid) in te geven ???????
Z512099
3 jaar geleden
Een concertgitaar gekocht nog wel en niet weten waar de snaren verkocht worden???

Antwoorden (2)

Het beste is om naar een muziekinstrumentenwinkel te gaan. Zij zullen je zeker helpen om de snaren te spannen.isschien is er in jouw woonplaats een winkel, maar je kunt o.a. ook terecht bij:
Bax Music Goes
Olympiastraat 4
4462 GG Goes

Bax Music Antwerpen
Paleisstraat 119
2018 Antwerpen

Bax Music Amsterdam
James Wattstraat 71a

Bax Music Rotterdam
Pascalweg 157 - 159

Bax Music Apeldoorn
Stationsstraat 134
7311 MJ Apeldoorn
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bij een muziekwinkel, wel te vinden in veel steden. Ofwel bv ook bij bol.com

https://www.bol.com/nl/l/gitaarsnaren/N/43395/?country=BE