wat is schaatsen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom twee keer waardering voor goeie vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen met een apart gevoel voor humor, vrees ik.
rebecca
14 jaar geleden
mischien komt olijfje wel uit afrika en kent ze geen ijs/schaatsen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Olijfje kent slechts Popeye en spinazie(uit blik).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moolkeesje? Heb je je naam veranderd of heb je de avatar van Peter gestolen?

Antwoorden (8)

schaatsen zijn schoenen met ijzers eronder. en dan kan je schaatsen op het ijs.
zeg maar skeeleren maar dan op het ijs ;)
14 jaar geleden
jezelf voortbewegen op het ijs door middel van twee stukken ijzer die onder schoenen zijn gemonteerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schaatsen is een sport waarbij je schaatjes aantrekt (aan je voeten) en daarmee op een ijsoppervlakte gaat staan en dan een bepaalde serie bewegingen maakt waardoor je vooruitkomt op het ijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schaatsen zijn een soort schoenen met een dun scherp ijzer eronder vast. Hiermee kan je, als je de techniek eenmaal kent, je makkelijk en snel over het ijs verplaatsen.
Je kan schaatsen als hobby in een ijshal, maar als het een tijdje gevroren heeft kan je ook op natuurijs schaatsen.
Schaatsen is ook een internationale wedstrijdsport.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ziet er zo uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schaatsen is het zich voortbewegen op dunne, rechte ijzers (schaatsen) over ijs. Schaatsen kan zowel op natuur- als op kunstijs beoefend worden.

Toegevoegd na 58 seconden:
Als zelfstandignaamwoord is het de schaats zelf (echte ijzers). Als werkwoord de sport.

Toegevoegd na 58 seconden:
Als zelfstandignaamwoord is het de schaats zelf (echte ijzers). Als werkwoord de sport.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schaatsen is een werkwoord.
De definitie van schaatsen is:
Het door middel van glijobjecten bevestigd aan de voeten
zich voortbewegen op water wat door temperaturen onder nul graden celsius een dusdanig dikke korst gevormd heeft dat het sterk genoeg is de schaatser (dit is de persoon die de glijobjecten onder de voeten heeft) te dragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schaatsen is een sport op ijs! je doet het met schaatsen aan en probeert zo snel mogelijk binnen de baan. Je hebt verschillende afstanden. 100 meter en bijv 10 km