hoe lang is een gemiddeld skateboardin in cm?

Ik wil graag weten hoe lang een gemiddeld skateboard (maat 8 zegt mij niks) in centimeters is

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Hallo,

dit vond ik op een site van een skateboardwinkel

Het juiste type skateboard is te bepalen aan de hand van je lengte en het te verwachten gebruik. Het gaat dan om de bepaling van de breedte van het skateboard. Als beginnend skateboarder is het belangrijk om te kijken naar de onderstaande lengte richtlijnen. Daarnaast is het handig om te kijken naar het te verwachten gebruik (street of vert) dit is echter vooral voor gevorderde skateboarders van belang.

(belangrijk voor beginners)

Hoe langer je bent, hoe breder het skateboard moet zijn. Grofweg hanteren we de volgende richtlijnen:
1.00 tot 1.45 meter: 7.0 inch Skateboard
Als je een lengte van tussen de 1 meter en 1.45 meter hebt, dan kun je het beste voor een 7.0 inch skateboard gaan. Een Krown Rookie Mini skateboard is dan bijvoorbeeld zeer geschikt. Deze skateboards vindt je hier: Krown Rookie 7.0 mini skateboards

1.45 tot 1.70 meter: 7.4 - 7.75 inch skateboard

Heb je een lengte van tussen de 1.45 en 1.70 meter, dan kun kiezen je voor een 7.4, 7.5 of 7.75 inch skateboard. Je kunt dan bijvoorbeeld voor een Krown Rookie 7.5 of een Krown Pro 7.75 skateboard gaan. Je vindt deze skateboards hier: Krown skateboards
Langer dan 1.70 meter: 7.5 - 8.75 inch skateboard
Ben je langer dan 1.70 dan kun je gaan voor een skateboard met een breedte van tussen de 7.5 en 8.75 inch. Een Krown Pro 7.75 skateboard zou dan een geschikte keuze kunnen zijn. De Krown Pro boards vindt je hier: Krown Pro skateboards

Ik denk dat je niet zozeer op de genoemde merken moet letten, maar dat de genoemde lengtes wel ongeveer zullen kloppen.

Vriendelijke groeten,

Helewoud