Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik erachter of mijn foto's op de PC, de juiste afmetingen hebben voor mijn fotolijstjes?

Ik heb een multi fotolijst gekocht, en ik wil er foto's/plaatjes met citaten inlijsten. De afmetingen staan erbij, maar hoe werk ik met centimeters in een fotobewerkprogramma? Ik werk graag met Picasa 3, en 2 Pic, en ik maak het af in paint (tekst).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou je willen aanraden om paint niet te gebruiken als het gaat om het bewerken van foto's. De kwaliteit gaat er hard van achteruit. Ik zou je het gratis programma paint.net aanraden. Het programma is veel minder ingewikkeld dan de meeste andere fotobewerkingsprogramma's, en de kwaliteit van de foto's blijft uitstekend.
In dit programma heb je de mogelijkheid om precies in te stellen hoe groot je foto's wilt uitprinten.

Het programma is gratis te downloaden op de link in de bron.

Je kunt instellen op welke grootte je wilt printen door in het menu bovenin op 'Image' te drukken, en vervolgens op 'Resize...'. Er verschijnt een scherm waarin je onderin 'Print size' ziet staan. Voer daar de 'Width'(=breedte) en 'Height'(=hoogte) in waarop de foto afgedrukt moet worden. Tenslotte moet je er voor zorgen dat je het selectievakje daarnaast op 'Centimeters' zet.

Mocht je er niet uitkomen, dan hoor ik het graag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord! Hier heb je 11 punjes mee verdiend.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding