Hoe kom ik erachter of mijn foto's op de PC, de juiste afmetingen hebben voor mijn fotolijstjes?

Ik heb een multi fotolijst gekocht, en ik wil er foto's/plaatjes met citaten inlijsten. De afmetingen staan erbij, maar hoe werk ik met centimeters in een fotobewerkprogramma? Ik werk graag met Picasa 3, en 2 Pic, en ik maak het af in paint (tekst).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik zou je willen aanraden om paint niet te gebruiken als het gaat om het bewerken van foto's. De kwaliteit gaat er hard van achteruit. Ik zou je het gratis programma paint.net aanraden. Het programma is veel minder ingewikkeld dan de meeste andere fotobewerkingsprogramma's, en de kwaliteit van de foto's blijft uitstekend.
In dit programma heb je de mogelijkheid om precies in te stellen hoe groot je foto's wilt uitprinten.

Het programma is gratis te downloaden op de link in de bron.

Je kunt instellen op welke grootte je wilt printen door in het menu bovenin op 'Image' te drukken, en vervolgens op 'Resize...'. Er verschijnt een scherm waarin je onderin 'Print size' ziet staan. Voer daar de 'Width'(=breedte) en 'Height'(=hoogte) in waarop de foto afgedrukt moet worden. Tenslotte moet je er voor zorgen dat je het selectievakje daarnaast op 'Centimeters' zet.

Mocht je er niet uitkomen, dan hoor ik het graag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord! Hier heb je 11 punjes mee verdiend.