Hoe kan ik van een vierkante foto een ronde foto maken. Is hier een programma voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
24.8K

Antwoorden (4)

PaintShopPro7.

Toegevoegd na 1 minuut:
1. Klik op Effecten.
2. Klik op Geometrische effecten.
3. Klik op Cirkel.

Toegevoegd na 5 minuten:
Natuurlijk kan je ook een ander grafisch programma pakken, of een nieuwere versie van PSP. Maar Vanaf PSP8 wordt de boel te traag bij 't opstarten, waardoor je 't programma niet meer als default image-viewer wil instellen.

Toegevoegd na 1 dag:
2e plaatje hieronder als volgt gemaakt:
1. Open 't plaatje.
2. Klik op 't selectie-tooltje.
3. Kies bij gereed-opties voor cirkel (of ellips) en kies feather (ik zit nu plots achter een Engelse PSP7 computer ;)) 100 pixels.
4. Selecteer (bijv. vanuit 't midden van de foto) een cirkeltje.
5. Sla op als JPG-bestand (compressie: 1; om voldoende kwaliteit over te houden. Of desnoods opslaan als PNG = geen verlies door compressie bij 't opslaan).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk, en hoe doe je dat in photoshop?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Doepie:
thx ;). @detuinman:
PhotoShop is erg duur - dat heb ik niet. Of alleen een oude versie ergens. Maar ik erger me dood aan de lange opstarttijden van programma's - dus ik gebruik dat niet. Zelfs op een Quadcore met 2GB geheugen duurt 't tijden voordat zulke uitgebreide programma's zijn opgestart.
Zo prefereer ik ook Office2000 t.o.v. Office2007. Dat laatste vind ik een ramp (Windows7 totnutoe ook - alle overzichtelijkheid is er keihard uitgesloopt). Mensen gaan massaal voor Office2007 - mensen denken echt dat dat beter is. Het voegt echter niets toe, t.o.v. Office2000 (voor 99% van de gebruikers dan).
Een sjabloon heb je hiervoor nodig... Dat is een masker dat rond is en aan de rand onscherp dat je bovenop een foto legt... Photoshop heeft vele van die sjablonen...

In een ander paint-programma kun je twee foto´s over elkaar leggen waarvan de ene met een rondje gemarkeerd is... Even puzzelen, dan kom je er wel uit...

Het programma zelf biedt alle mogelijkheden hiervoor, er is dus nooit een extra apart programma nodig die dat voor je doet, (maar het kan wel...)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer het eens direct op je toesel met een rond filter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan met word 2007 bij alfbeelding opmaken