ik wil een electriche afstands bestuurbare auto maken maar ik heb er totaal geen ervaring mee

ik wil een auto maken en ik heb al op een paar sites gekeken maar ik snap niks van al die spullen kan iemand mij helpen ik wil graag weten wat ik nodig heb.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

je hebt banden nodig, een frame, motor, behuizing, veren...
maar laat ons eens zien welke sites je bezocht heb en zeg dan wat je niet snapt, zo kunne we je verder helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is voordeliger en handiger een complete bestuurbare auto (of bouwpakket) te kopen en daar ervaring mee op te doen.
Begin niet aan brandstofmotoren, die presteren NIET beter dan de moderne brushless motoren.
Voor rond de 100 Euro heb je al behoorlijk goede auto's .
Kijk maar eens op Conrad.nl.
Neem in het begin niet een te snelle auto, het besturen vergt kunst en oefening.
Tegenwoordig zijn er elektrische bestuurbare auto's die boven de 80KM/H halen, wat bij een schaal 1:10 een schaalsnelheid van 800KM/H betekent.
Zelf heb ik een Tamtech schaal 1:20 die 60 KM/H loopt, dus een schaalsnelheid heeft van 1200KM/H
Het hoeft geen betoog dat die dingen lastig te besturen zijn.
Een goede bestuurbare auto is zo ingewikkeld dat het lastig is zelf het wiel uit te vinden, door een bouwpakket te kopen is succes verzekerd en leer je hoe het in elkaar zit.
Sommige bouwpakketten zijn best pittig.
Als je meer dan 200 onderdelen minutieus in elkaar moet zetten, krijg je goed besef hoe gecompliceerd dingen zijn en hoe nauw sommige zaken steken
Vooral met TAMYA heb ik goede ervaringen, het zijn niet de goedkoopste bouwpaketten maar de ontwerpen zijn erg goed..