Wat voel je als je een parachutesprong maakt?

Ik ben gewoon benieuwd. Zelf vind ik b.v. een achtbaan al eng, daar krijg je me echt niet in. Wat maakt het dan dat mensen een parachutesprong zouden willen maken?
Wat is de kick? Hoe voelt het om met zo'n snelheid te vallen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.1K

Het beste antwoord

Nee hoor, je voelt gewoon wind en meer niet... De versnelling is maar even, dus achtbaan is er niet bij... Achtbaangevoel gevoel heb je bij een achtbaan...

Het springen is een afleggen van angst voor velen, van dat kan ik, dar durf ik en dan nog praktisch mensen die het moeten vanwege hun werk... De snelheid voel je niet, het geluid is heel hard en intens, maar de snelheid voel je niet, wel de wind die suist langs je oren en je voelt de adrenaline voor, tijdens en er na...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik zou pure angst voelen, anders niets.... Oja, en wind....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een parachutesprong kent meerdere delen.
Ten eerste is het het springen uit het vliegtuig, dit zal de eerste keren mogelijk angst meegeven. Je moet het materiaal leren vertrouwen.
Het 2e deel is de vrije val. Over de vraag wat daar zo mooi aan is, moet je eens nagaan waarom mensen een achtbaan leuk vinden. ja valt met een enorme snelheid, waarbij je ten opzichte van de achtbaan meer tijd hebt om te kijken en het dus meer kunt "beseffen".
Het 3e deel is als de parachute uit is. Je zult langzamer dalen, waarbij het een prachtig uitzicht op de aarde is van deze hoogte. Vanaf de hoogte van sportvliegtuigen tot aan de luchtballon.
Het laatste deel is de landing. Hier komt wat stuurmanskunst bij kijken (al is dat heel snel geleerd).

Wil je het echt weten dan is er eigenlijk maar 1 antwoord en dat is het een keer ondergaan. Een tandemsprong (samen met een ervaren springer aan 1 chute) is leuk om een keer te doen. Het is een heerlijk dagje uit en een prachtige ervarign
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me reuze spannend (net zoals bunjeejumpen) maar ik zou het voor geen goud durven. Een achtbaan, slingshot of een spaceshot trek ik nog wel.... Ik denk dat je het daarmee kan vergelijken, maar dan veel langer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige wat je voelt is een niet te beschrijven kick. Je voelt je klein en groot op hetzelfde moment. Snelheid, wind en kou. Alles is kicken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt er van af wat voor soort sprong je maakt.
Bij een static line sprong gaat de parachute open als je uit het vliegtuig springt, ik had het 2 seconden FF slecht en toen begon na de controles die je moet doen het grote genieten. Windgeruis en een wondermooi uitzicht Het was dermate leuk dat we direct nog een sprong hebben gemaakt.
Ik zeg doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan stroomt de adrenaline door je bloed. Er zijn mensen die dat een heel fijn gevoel vinden en het daarom nog wel een keer zouden willen doen.